Toimitusehdot – Pihla verkkokauppa

Nämä ehdot ovat voimassa 13.3.2024 lähtien.

Yleistä verkkokaupasta

Pihla-verkkokaupan tuotteita myy Pihla Group Oy (y-tunnus 1882624-9). Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille ja yhteisöille Suomeen. 

Yritysasiakkaalle voimme tehdä asiakastilin jolloin tuotteita pystyy tilaamaan laskulle. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme pihla.pientarvike@pihla.fi ennen tilaamista, mikäli haluat tuotteet yrityksen laskuun.

Tilaaminen ja tilauksen vahvistaminen

Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta https://www.pihla.fi/kauppa

Mittatilauksen valmistettavilla ikkunoilla ja ovilla sitova kauppasopimus syntyy, kun Pihla on lähettänyt asiakkaalle sähköpostitse tilausvahvistuksen, jossa ilmoitetaan tilatut tuotteet, toimitusaika, hinta ja rahtikulut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron ilmoittamista tilauksen yhteydessä.


Maksaminen pankkitunnuksilla, mobiilimaksuilla tai maksukorteilla

Tuotteet ja niiden rahtikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: verkkopankkimaksut Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Aktia, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki ja Ålandsbanken, mobiilimaksut Siirto ja MobilePay, sekä maksukortit.

Maksupalvelun tarjoaa Verifone Finland Oy (0943819-9). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan toimiluvan saanut maksulaitos. Maksutapahtumat toteutetaan Verifone Finland Oy:n suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä. Pankki- ja korttimaksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla vastaanottajana näkyy Verifone Finland Oy, joka välittää maksut Pihlalle.

Yhteystiedot:
Verifone Finland Oy
Vantaankoskentie 14
01670 Vantaa,
Asiakaspalvelu, puh: 0600 01 02 03

Maksaminen laskulla tai osamaksulla

Svea Ekonomi eKauppa (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla. Huomioithan seuraavat asiat: Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan. Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Laskun muuttaminen luotoksi

Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku luotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät luoton tarkemmat luottoehdot. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi.

Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Osamaksu

Svea Ekonomi eKauppa (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa.

Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.

Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä. Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

Yhteystiedot:

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland
Atomitie 2 C
00370 Helsinki
Asiakaspalvelu, puh: 09 4242 3330, sähköposti: asiakasinfo@svea.fi

Ovien ja ikkunoiden toimitus ja vastaanotto

Mittatilauksena valmistettavien ovien ja ikkunoiden toimitusaika vaihtelee tehtaan kuormituksen mukaan ja on normaalisti 5-6 viikkoa. Kutakin tilausta koskeva toimitusaika ilmoitetaan aina tilausvahvistuksen yhteydessä. Mikäli toimitus viivästyy, pyrkii Pihla informoimaan siitä asiakasta välittömästi tiedon saatuaan ja sopimaan uuden toimitusajan. Pihla ei vastaa mistään toimituksen mahdollisesta viivästymisestä aiheutuvista kuluista. Kuluttajakaupassa noudatamme Suomen kuluttajansuojalain säännöksiä. 

Kotiinkuljetus

Kuljetusyhtiö toimittaa tuotteet kuorma-autolla Manner-Suomessa sijaitsevaan toimitusosoitteeseen, jonne on oltava tieyhteys ja esteetön kulku. Rahtikulut sisältävät pakkausmateriaalit, kuorman kuljettamisen ja purkamisen auton viereen. Tuotteiden suojaaminen ja edelleen siirtäminen kuorman purkupaikalla kuuluvat asiakkaan vastuulle.

Ennen toimitusta kuljetusyhtiö soittaa asiakkaan antamaan puhelinnumeroon ja sopii toimituksen yksityiskohdista. Asiakas tai hänen valtuuttamansa henkilö tarkastaa toimituksen sisällön ja kuittaa sen vastaanotetuksi. Vastaanoton yhteydessä on tarkistettava, että toimitus sisältää tilatut tuotteet, pakkaukset ovat ehjiä ja tuotteet vahingoittumattomia. Mahdollisista kuljetusvaurioista on tehtävä aina merkintä rahtikirjaan. Vaurioiden valokuvaaminen nopeuttaa asian käsittelyä.

Kuljetusvaurioista tai toimituksen sisältöä koskevista puutteista on informoitava kuljetusyhtiötä ja Pihlaa viimeistään 7 päivän kuluessa, jotta voimme olla tilaajaan yhteydessä ja sopia virheen korjaamisesta. Reklamoinnin dokumentoinnin vuoksi suosittelemme käyttämään sähköpostia pihla.pientarvike@pihla.fi.

Nouto Ruoveden tehtaalta

Lähetämme tilausvahvistuksen yhteydessä nouto-ohjeet, kun toimitustavaksi on valittu nouto Ruoveden tehtaalta ja saat tekstiviestitse ilmoituksen, kun tilauksesi on valmis.

Asiakasnoudoista on ilmoitettava Ruoveden tehtaan lähettämöön (puh. nro 0409030752), vähintään toivottua noutoajankohtaa edeltävänä arkipäivänä klo 15 mennessä.

Noutoajankohdasta voit halutessasi ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse pihla.pientarvike@pihla.fi niin välitämme tämän tiedon eteenpäin tehtaalle.

Nouto tapahtuu asiakasnoutopisteeltä osoitteesta Pihlatie 6 34600 Ruovesi, arkisin klo 8-15 välisenä aikana.

Noudettavat tuotteet pakataan aina lavalle ja suojataan asianmukaisesti. Noudon tulee tapahtua asiankuuluvalla paketti)autolla tai kärryllä, jotta tuote/tuotteet saadaan kuljetettua turvallisesti pois.

Tarkemmat nouto-ohjeet saat alla olevasta linkistä.


Tarvikkeiden, varaosien ja lisävarusteiden toimitus

Verkkokaupassa erillisinä myytävien tarvikkeiden ja varaosien toimitusaika on normaalisti 5 työpäivää. Mittatilauksena valmistettavilla tuotteilla, kuten hyttyspuitteilla toimitusaika on noin viisi työviikkoa ja potkupelleillä kaksi viikkoa. Pihla ei vastaa mistään toimituksen mahdollisesta viivästymisestä aiheutuvista kuluista. Kuluttajakaupassa noudatamme Suomen kuluttajansuojalain säännöksiä. 

Tarvikkeet ja varaosat toimitetaan asiakkaan tekemän valinnan mukaan joko toimitusosoitteeseen tai postin palvelupisteeseen, josta ne ovat noudettavissa. Posti informoi asiakasta, kun lähetys on noudettavissa. Tilauksia toimitetaan vain Suomessa sijaitseviin osoitteisiin. Palautuneen tilauksen uudelleenlähettämisestä veloitamme toimituskulut.

Kuljetusvaurioista tai toimituksen sisältöä koskevista puutteista on informoitava Postia ja Pihlaa viimeistään 7 päivän kuluessa, jotta voimme olla tilaajaan yhteydessä ja sopia virheen korjaamisesta. Reklamoinnin dokumentoinnin vuoksi suosittelemme käyttämään reklamaatiolomaketta tai sähköpostia pihla.pientarvike@pihla.fi. Mikäli asiakkaalla ei ole käytössään sähköpostia, voi virheistä ilmoittaa Pihlan verkkokaupan asiakaspalveluun, puhelin 044 7294 492.   


Peruutusoikeuden rajoitus

Verkkokaupassa myynnissä olevat ikkunat ja ovet valmistetaan asiakaskohtaisesti mittatilaustyönä, joten kaupoilla ei ole peruutussoikeutta. (Suomen kuluttajansuojalaki 6:16 §, peruutusoikeuksien rajoitus).

Mikäli asiakas huomaa tehneensä virheellisen tilauksen (esimerkiksi mittavirhe), on hänen viipymättä otettava yhteyttä Pihlan verkkokaupan asiakaspalveluun pihla.pientarvike@pihla.fi (tai, jos sähköpostia ei ole käytössä puhelin 044 7294 492). Tällöin voidaan neuvotella ratkaisu, jolla virhe voidaan korjata kustannukset minimoiden.

Vastuu tilattavien tuotteiden oikeista mitoista

Ellei erillisellä kirjallisella sopimuksella ole muuta sovittu, vastaa asiakas siitä, että hän on mitannut tuotteiden vaatiman asennustilan oikein ja antanut oikeat mitat tilaukseen. Verkkokaupassa olevat ikkunoiden ja ovien mittausohjeet ovat yleisimpiin talotyyppeihin soveltuvia esimerkkejä ja asiakkaan tulee varmistua siitä miten ohjeita voidaan soveltaa hänen asennuskohteeseensa. Mikäli asiakas on tehnyt sopimuksen Pihlan suorittamasta mittauspalvelusta, vastaa Pihla tuotteiden oikeista mitoista.

Tuotteiden palautus

Varastotuotteina olevat tarvikkeet ja varaosat asiakas voi palauttaa, mikäli ne ovat käyttämättömiä ja myyntikuntoisia. Mittatilauksena valmistetuilla tuotteilla (esim. hyönteispuitteet ja määrämittaan leikatut tuotteet) ei ole palautusoikeutta. Palautusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Jotta maksutapahtumat ja palautukset voidaan kohdistaa oikein, pyydämme asiakasta ottamaan Pihlaan yhteyttä ennen tavaroiden palautusta. Palautusohjeet saa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen pihla.pientarvike@pihla.fi. Otsikoi viestisi ASIAKASPALAUTUS. Asiakas vastaa palautuvan tuotteen toimituskustannuksista, mikäli palautus ei johdu Pihlan virheestä. Palautathan tuotteen meille samalla toimitustavalla kun olet sen noutanut, eli jos tuote on tullut Postin kautta, tee asiakaspalautus myös Postin kautta. Postin asiakaspalautustunnus on 626100.

Ylivoimainen este

Pihla ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimuksentekohetkellä. Lakko, sulku, boikotti tai muu työtaistelutoimenpide sekä alihankkijaa kohdannut ylivoimainen este katsotaan myös tällaiseksi vapauttamisperusteeksi.

Muuta

Asiakas sitoutuu tilaushetkellä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Pihlan vastuu kaikissa virhetilanteissa rajoittuu tilattujen tuotteiden kauppasummaan.

Olemme ympäristösyistä luopuneet paperisten lähetyslistojen lähettämisestä varaosien mukana.

Pihla pidättää oikeuden tuotteita, hintaa ja toimitusaikaa koskeviin muutoksiin. Mikäli sivuilla ollut oleellinen virhe koskien tuotteen hintaa tai sisältöä pidätämme oikeuden muuttaa hintaa tai tuotetta myös tilauksen jälkeen. Tällöin olemme yhteydessä asiakkaaseen ja kaupan voi halutessaan purkaa ilman kuluja. Tällainen oleellinen virhe voi olla esimerkiksi pilkkuvirhe hinnoittelussa tai tuotteen tai sen lisävarusteen poistuminen valmistusvalikoimasta.

Pihla käsittelee kaikkia asiakastietoja luottamuksellisesti eikä luovuta niitä kolmannelle osapuolelle. Tietosuojaselosteen voit lukea tästä linkistä.