Reklamoi virheellisestä tuotteesta tai palvelusta

Valmistamme ja asennamme vuosittain tuhansia ikkunoita ja ovia. Huolellisesta ja ammattitaitoisesta työstä huolimatta esimerkiksi jokin tuotevirhe voi jäädä meiltä huomaamatta, joten ilmoitathan asiasta meille.

Miten teen reklamaation?

Yksityishenkilöt, Pihla jälleenmyynti ja uudiskohdemyynti

Mikäli olet ostanut ikkunat tai ovet suoraan Pihlalta, voit tehdä reklamaation ostamistasi tuotteista täyttämällä alla olevan lomakkeen. Olethan reklamaatioasioissa mahdollisuuksien mukaan myös yhteydessä omaan myyjääsi, yhteystiedot. Mikäli tarvitset apua reklamaatiolomakkeen täyttämiseen, voit myös soittaa asiakaspalveluumme p. 0800 550 880 (ma-pe klo 8-16) niin opastamme lomakkeen täyttämisessä. Asian käsittelyn nopeuttamiseksi suosittelemme, että kerrot virheestä mahdollisimman tarkasti oheisella lomakkeella ja liität siihen myös valokuvia ongelmasta.

Yksityishenkilöt, rautakaupat

Mikäli olet ostanut tuotteet Pihlaa myyvästä rautakaupasta, voit olla yhteydessä tuotteet sinulle myyneeseen rautakaupan myyjään tai vaihtoehtoisesti täyttää alla olevan reklamaatiolomakkeen.

Taloyhtiöt

Mikäli havaitset virheen taloyhtiöön asennetuissa Pihla-ikkunoissa tai -ovissa, niin teethän isännöitsijänä tai taloyhtiön edustajana reklamaation alla olevalla lomakkeella. Asukkaana otathan yhteyhen isännöitsijään tai taloyhtiön hallituksen edustajaan.

Talotehtaat

Mikäli virhe on talopaketin yhteydessä toimitetuissa Pihla-ikkunoissa tai -ovissa, ole hyvä ja ole yhteydessä oman talovalmistajasi yhteyshenkilöön. Talotehtaan edustajana voit tehdä reklamaation alla olevan lomakkeen kautta.

Verkkokauppa

Mikäli olet tilannut ikkunat tai ovet verkkokaupasta, voit täyttää alla olevan reklamaatiolomakkeen. Mikäli reklamaatioasiasi koskee verkkokaupasta tilattuja tarvikkeita tai varaosia, voit olla yhteydessä sähköpostitse nettitilaukset@pihla.fi ja kuvailla ongelman mahdollisimman tarkasti, sekä liittää sähköpostiviestiin kuvia ongelmasta.

Tarkistathan nämä ennen reklamointia

Ennen reklamointia tutustuthan mahdollisissa ongelmatilanteissa käyttö- ja huolto-ohjeeseen. Ohjeista sekä alla listatuista usein kysytyistä kysymyksistä löydät vinkit sekä vastaukset yleisimpien ongelmatilanteiden ratkaisemiseen, kuten ikkunan huurtumiseen ja kärpästen esiintymiseen ikkunan välitilassa. Mikäli ongelmat eivät korjaannu näillä vinkeillä, niin toimithan reklamointiohjeiden mukaisesti.

Ikkunoiden käyttö- ja huolto-ohje
Ovien käyttö- ja huolto-ohje

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Miksi ikkunat huurtuvat?

Ulkopinta: Ikkunan ulkopinnan huurtuminen on harmiton ilmiö ja johtuu energiatehokkaiden ikkunoiden tiiveydestä. Aamuauringon lämmittäessä ulkoilmaa, sen kosteus tiivistyy kylmään yöllä jäähtyneeseen lasiin ja siten syntyy huurretta.

Sisäpinta: Ikkunoiden sisäpuolen huurtumisessa syy usein sisäilman liiallisessa kosteudessa tai puutteellisessa ilmanvaihdossa.

Välitila: Ikkunan väliin kertyvä kosteus voi taas johtua esimerkiksi huoneiston ylipaineen vuoksi ruutujen väliin pääsevästä kosteasta sisäilmasta, joka tiivistyy viileämmän ulommaisen ruudun sisäpintaan. Kun talossa on toimiva ilmanvaihto, ikkunan välitila ei huurru.
Mikäli kosteus on eristyslasielementin välissä, on elementissä vuoto ja se on vaihdettava eli kyseessä on reklamaatioasia.

Minkälainen takuu Pihlan ikkunoilla ja ovilla on?

Pihla tarjoaa ikkunoille ja oville kattavat takuut laadun takeeksi. Ikkunoilla on esimerkiksi 25 vuoden lahoamattomuustakuu ja ovilla 10 vuoden suoranapysymistakuu.
Tutustu tarkempiin takuuehtoihimme.

Miksi ikkunan välitilassa on kärpäsiä?

Ikkunan ulkopuolen alumiiniprofiilin alareunassa on määrätyin välein aukkoja, jotka toimivat kondenssiveden poistoreikinä ja tuuletusaukkoina varmistaakseen ikkunarakenteen riittävän ilmankierron ja vedenohjauksen. Eläinsuojat, vesistöjen läheisyys ja roskakatokset lisäävät kärpästen esiintyvyyttä ja erityisesti syksyisin kärpäset hakeutuvat rakennusten ulkoseiniin lämmittelemään.

Vedenläpäisevällä, hengittävällä hyönteissuojanauhalla voidaan peittää reiät ja ehkäistä kärpästen pääsy ikkunan välitilaan. Lue tarkemmin ohjeistamme.

Miksi ikkunan välitilassa on lunta?

Avattavien ikkunoiden lasien välinen välitila on tuulettuva, eli siellä kiertää ilma. Paikoissa, joissa ikkunaan käy voimakas tuuli, ikkunan tuulettuvuutta voi säätää pienemmäksi, eli pienentää ulkopuitteen tiivisterakoja ja asentaa ala-alumiinilistan vesireikiin suodatinnauhaa. Tämä vähentää hienojakoisen lumen pääsyä ikkunan välitilaan.

Suodatinnauhaksi sopii hyönteissuojanauha.

Mitä, jos toimituksessani on virhe tai vaurio ja olen valinnut maksutavaksi suoralaskun, jossa laskuttajana on Pihla Group Oy?

Jos virhe tai puutos koskee koko toimitusta, saa kuluttaja / asiakas tällöin pidättäytyä koko laskun maksamisesta reklamaation hoidon ajaksi. Jos virhe koskee vain osaa toimituksesta, on kuluttajalla tällöin oikeus pidättäytyä laskun maksamisesta vain virheen tai puutoksen osalta. Tämän arvon määrittelyssä auttaa kohteen myyjä tai luotonhallinta@pihla.fi.

Ikkunan kohdalla tarvitset rivinumeron reklamaatiota varten

Ikkunan rivinumero löytyy avonaisen ikkunan puitteessa olevasta puitetarrasta. Ohessa havainnollistava kuva.

Reklamaatioilmoituksen jättäminen ja lisätilauksen tekeminen